Sašutums par nogalinātu stirnu
Austriešu režisors Martins Kušejs bija paguvis nokaitēt atmosfēru ap šo iestudējumu vēl pirms pirmizrādes - viņa nodomam izmantot izrādē īstu nogalinātu stirnu -Dvoržāka operā balta stirna ir Nāras simbols - ceļā stājās dzīvnieku aizsardzības biedrība un sašutušie pilsētas iedzīvotāji. Kopīgā miera labad tika nolemts palikt pie mākslīgi izgatavotiem dzīvnieku līķiem. Ar tiem tad arī izrādē dejā laižas cilvēku sabiedrība, kurā nonāk ūdens valstības būtne Nāra, mīlestības uz zemes cilvēku Princi vadīta. Kušeja izrāde ir stāsts par cilvēku sabiedrību, kurā mīlestība kļūst traģiski neiespējama.
Dvoržāka operas Ūdensvīrs un viņa meita Nāra Kušeja izrādē raisa nepārprotamas asociācijas ar reāliem notikumiem mūsdienu Austrijā - šokējošiem incesta gadījumiem, kas nesenā pagātnē ir atkārtojušies vairākkārt, - tēvi, kuri savas meitas ieslodzījuši pagrabos un izvarojuši: viens astoņus, otrs 24 gadus. Kas notiek izvaroto bērnu dvēselēs - jautā Kušejs intervijās un savā izrādē, rādot šajos cilvēkos mīlestības neiespējamības traģiku.
Fleminga klausās pēcteci
Tomēr, kā raksta laikraksts Abendzeitung, «par laimi, operā ir vieta arī mūzikai. Dziedāšanas līmenī latviešu soprāns piedāvāja gluži sensacionālu izpildījumu. Renē Fleminga, kura ir radījusi vienus no skaistākajiem Nāras ierakstiem, sēdēja intendanta ložā un klausījās sevis cienīgu pēcteci. Pasakaini melodiju izvijumi, nekad ne pašmērķīgi brīnišķīgi augšējie toņi - nez vai kāds vairs bija noskumis, ka sākotnēji uzaicinātā Nīna Stemme atteicās no lomas...»
«Nav iespējama reibinošāka debija par gleznaini skaistās 31 gadu vecās Kristīnes Opolais sniegumu titullomā,» raksta Mᅢᄐnchner Merkur. «Viņai piemīt viss, patiešām viss: žilbinoši vadīta balss, kas spēj attīstīties no paša maigākā tembra līdz pat dramatiskajam ᅢᅠ la Verdi, aktrises talants un inteliģence - ja viņai nebūtu tā visa, tik smalki izveidots lomas izpildījums nebūtu iespējams.»
Pārāk kaislīga, no šīs zemes
Viens no lielākajiem Vācijas dienas laikrakstiem Sᅢᄐddeutsche Zeitung, augsti novērtēdams dziedātājas sniegumu, polemizē par viņas izveidoto skatuvisko tēlu: «Kristīnes Opolais Nāra ir žilbinoša parādība, viņas briljanti atveido cilvēku dzīvē bezpalīdzīgi ieklunkurojušu nimfu. Simpātiski silta soprāna balss, veikli vadīta, pat ja arī nedaudz atturīga un kautrīga augšējos toņos. Tikai Kristīne Opolais nav nāra. Viņa ir pārāk no šīs zemes, pārāk kaislīga, lai iemiesotu šo no pavisam aukstām ilgām saausto nimfu.»
Otrs lielākais Vācijas dienas laikraksts Frankfurter Allgemeine Zeitung īpaši novērtē Kristīnes Opolais aktiermākslas sniegumu: «Jaunais latviešu soprāns ne tikai izpilda visas režijas prasības, viņa padara par savām šīs izmantotās sievietes dvēseles deformācijas ar vienlīdz fascinējošu un biedējošu intensitāti. (..) Tā ir liela aktiermāksla, kas pirmizrādes vakarā savienojās roku rokā ar tāda paša līmeņa dziedājumu. Par spīti zināmai nervozitātei, izpildot Dziesmu mēnesim, Opolais apbur ar dabisko, nesasprindzināti vieglo balss skanējumu - sevišķi skaistu atsvešinātajās atvadās no Prinča izrādes trešajā cēlienā.»
Biļetes uz visām Bavārijas operas Nāra izrādēm šoruden pārdotas.