Laika ziņas
Šodien
Skaidrs
Rīgā +2 °C
Skaidrs
Otrdiena, 1. oktobris
Lāsma, Zanda, Zandis

Publicitāte zaļajiem

Pirmo lapu lielā laikrakstā? Skrejlapas ielās? Domubiedru grupu draugos? Vai vispār neko? Kad ir skaidrs, ko ražot vai kādu pakalpojumu piedāvāt, ir iegūts arī finansiālais pamats un nokomplektēta komanda, viens no nākamajiem svarīgākajiem jautājumiem ir - kā izveidot pareizu reklāmas un mārketinga stratēģiju? Iknedēļas rubrikā biznesa sācējiem šoreiz apkopojam ekspertu ieteikumus par šo tēmu.

Iesākumā domas par formu ir jāatstāj malā, iesaka reklāmas aģentūras Domino BBDO stratēģiskās plānošanas vadītājs Zigurds Zaķis: «Pirmais solis ir saprast, ko mēs gribam pateikt un kam, bet jautājums «kā?» lai paliek uz vēlāku laiku.» Savukārt aģentūru grupas MMS Communications Latvia direktors Ģirts Ozols kā pirmo soli iesaka izpētīt, ko mārketinga ziņā dara līdzīgi uzņēmumi Latvijā un Baltijā, kā arī mēģināt saprast, kāpēc viņi to dara, izanalizēt viņu veiksmes un kļūdas.

Nākamais solis, pēc ekspertu rekomendācijām, ir aplēst mārketinga budžetu (vislabāk piesaistīt to finanšu rādītājiem, piemēram, apgrozījumam) un apzināt iespējamos komunikācijas kanālus. Z.Zaķis iesaka vispirms izmēģināt visus bezmaksas kanālus internetā, taču brīdina: «Tie neprasa naudu, bet prasa laika un aizrautības ieguldījumus.» Vislabāk, ja uzņēmumā ir kāds, kuru tā saucamie jaunie mediji (jeb digitālās platformas, kā tās dēvē Z.Zaķis) patiešām aizrauj un kuram vajadzētu ļaut ar to darboties.

Šāda pieredze ir sporta inventāra tirgotāja Z Sports mārketinga vadītājam Iļjam Olijevskim. Viņš populārus socializācijas portālus lietojis jau iepriekš, taču, ieraudzījis, ka ārzemēs tos sāk izmantot arī uzņēmumi, nolēma savas prasmes izmantot arī biznesa vajadzībām. Viņš uzsver, ka tādu kanālu kā twitter.com vai draugiem.lv iespējas ir ļoti lielas, taču tos nedrīkst izmantot tāpat kā tradicionālos medijus. «Nedrīkst bliezt reklāmu,» secina Iļja, lietotājiem jāpiedāvā viņiem noderīgs un interesants saturs, piemēram, ziņas par sacensībām vai treniņu iespējām.

Arī citi nelieli uzņēmumi arvien vairāk pievēršas nepastarpinātākai komunikācijai. «Ja neražo masu produkciju, tad arī reklāma masu medijos nav nepieciešama,» saka SIA Valmiermuižas alus līdzīpašnieks Aigars Ruņģis. Tā kā Valmiermuižas alus darītava ir aptuveni 100 reižu mazāka par tirgus līderi Aldari un tās tirgus daļa ir 0,5%, uzņēmums savu mārketingu veidoja pārsvarā no tiešas komunikācijas ar potenciālajiem pircējiem: rīkoja prezentācijas un aicināja uz ekskursijām. A.Ruņģis uzsver, ka uzņēmums ir īstenojis vēl vienu reklāmista Z.Zaķa padomu - arī produkta iepakojumu veidot tā, lai tas strādātu kā reklāmas medijs, būtu patērētājam saprotams un patīkams.

Ģ.Ozols atzīst, ka tradicionāli tiek uzskatīts, ka labāk ir «miksēt» vairākus medijus, pašreizējā situācija liek fokusēties uz nedaudziem (Ģ.Ozola padoms - maksimums trim), kas sniedz vislielāko atdevi. Lai izvēlētos īstos medijus un paņēmienus, Z.Zaķis iesaka vispirms izmēģināt daudzas mazas lietas un tikai tad investēt lielākas summas. Viņš uzsver, ka nav jābaidās arī no tā, ka profesionāļu piesaistīšana izrādīsies pārāk dārga: «Pat lielās aģentūras tagad kļuvušas daudz elastīgākas.» Taču, ja iespējas lūgt padomu profesionāļiem nav, jākonsultējas ar iespējami plašāku draugu un paziņu loku.

Uzmanību!

Pieprasītā sadaļa var saturēt erotiskus materiālus, kuru apskatīšana atļauta tikai pilngadību sasniegušām personām.

Seko mums

Seko līdzi portāla Diena.lv jaunākajām ziņām arī sociālajos tīklos!

Ziņas e-pastā

Saņem Diena.lv aktuālās ziņas e-pastā!

LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS

Vairāk LAIKRAKSTA DIENA PUBLIKĀCIJAS


Aktuāli

LOK: Apdraudētas iespējas nodarboties ar sportu Rīgā

“Rimi” Olimpiskais sporta centrs saņēmis vēstuli no Rīgas domes ar paziņojumu, ka sakarā ar veiktajiem grozījumiem MK noteikumos nr. 350, no 1. oktobra vairāk nekā desmit reizes tiek paaugstināta ...








Hokejs 2019

Vairāk Hokejs 2019


Positivus

Vairāk Positivus














Melu tvertne

Vairāk Melu tvertne


Vēlēšanas2018

Vairāk Vēlēšanas2018






Hokejs2018

Vairāk Hokejs2018






Phjončhana 2018

Vairāk Phjončhana 2018


Publikāciju iegāde

Vairāk Publikāciju iegāde










Jaunumi

Vairāk Jaunumi


Dabas Diena

Vairāk Dabas Diena




Citi

Vairāk Citi


Latvijā

Vairāk Latvijā


Dienas Sēne

Vairāk Dienas Sēne


Pasaulē

Vairāk Pasaulē



Velo Diena

Vairāk Velo Diena



Dienas Starts

Vairāk Dienas Starts


Viedokļi

Vairāk Viedokļi


Sports

Vairāk Sports


Skolas Diena

Vairāk Skolas Diena



Valodas Policija

Vairāk Valodas Policija



Citi

Vairāk Citi



SestDiena

Vairāk SestDiena


KDi

Vairāk KDi





Sporta Avīze

Vairāk Sporta Avīze


Dienas Gada Balva kultūrā

Vairāk Dienas Gada Balva kultūrā



Uzņēmēja Diena

Vairāk Uzņēmēja Diena





Iedvesmas Diena

Vairāk Iedvesmas Diena







Latvijas Lepnums

Vairāk Latvijas Lepnums


Dzīvesstils

Vairāk Dzīvesstils







Šodien Laikrakstā

Vairāk Šodien Laikrakstā



Vide un tūrisms

Vairāk Vide un tūrisms




Izklaide

Vairāk Izklaide







Kas notiek?

Vairāk Kas notiek?