Pretējā gadījumā _Saab_ aizsoļotu pa to pašu skuju taku, pa kuru aizgāja _Pontiac_, _Oldsmobile_ un _Hummer_, markas, kas amerikāņu _General Motors_ izrādījās nevajadzīgas. Taču viena lieta ir noturēt kuģi virs ūdens, otra - pacelt to gaisā. _Saab_ fani augstu vērtē aviācijā sakņoto markas izcelsmi, tāpēc pat ļaunākajos murgos nepieņem domu, ka automašīnas no Trolhetanas piepeši prastu vienkārši ātri braukt, nevis zemu lidot.
Majestātisks kā cepelīns
Par laimi, to apzinās arī Saab inženieri. Pašaizliedzīgā darbā viņi radījuši vizuāli iespaidīgu automašīnu. Fotogrāfijās 9-5 izskatās nedaudz lempīgs, bet uz autosalona baltās grīdas vienkārši liels. Taču, kad atvērās Viking Motors vārti, likās - pārdevējs cēli izstūrē uz ielas sudrabā mirdzošu dirižabli. Saab 9-5 iecerēts kā Audi A6 konkurents, taču ar savu 5,1 m garo fizelāžu spēj mēroties ar 7. sērijas BMW. Tā kā Saab 9-5 konstrukcijā tiks meklētas un atrastas paralēles ar Opel Insignia, jāatzīmē, ka zviedra riteņu bāze ir par 10 cm garāka. Zaļgana ledus krāsā veidotā optika un sarkanā vienlaidus svītra pāri bagāžnieka malai rada majestātisku vērtīgas lietas izskatu.
Bez liekām rišām
Šis patīkamais iespaids turpinās arī salonā, kaut arī Saab manierē. 9-5 interjers nelutina ar faktūrām un apdares materiālu dažādību, tajā dominē plašas, taisnas virsmas un funkcionāli instrumenti, atkal velkot paralēles ar kara lidmašīnām. Tiem, kam nepielec, atstāta nekautrīga norāde - dublējošs spidometrs, kas veidots pēc altimetra (augstuma mērītāja) parauga. Skaisti un stilīgi. Saab 9-5 ir pilns ar dažādām modernās autobūves ierīcēm no ceļa apzīmējumu sensoriem līdz HUD projekcijas displejam uz vējstikla. Vertikālais, gandrīz atpakaļ atliektais panelis un pazīstamās ventilācijas lūkas momentā rada pazīstamu atmosfēru Saab braucējiem, un viņi zinās, kāpēc dzinēja Start poga ir starp sēdekļiem. Tāpēc, ka vecajos Saab tur bija aizdedzes slēdzene. Līdzās teicami skanošam radio un navigācijai atrodas poga, kādu vajadzētu visiem auto, - Night Panel, kas tumsā atslēdz visu, izņemot spidometru.
Aero kā allaž topā
No diviem iespējamiem dzinēja variantiem AutoDiena izvēlējās divu litru benzīna turbodzinēju ar 220 zirgspēkiem, XWD pilnpiedziņu un to visu vēl trauksmainajā Aero komplektācijas iepakojumā. Apšaubīt motora jaudu nav iemesla, taču Saab 9-5 ir samērā smags auto, un sešpakāpju automāts, šķiet, ne vienmēr to pamana. Taču, tiklīdz nelielā aizķeršanās, uzņemot pilnu gaitu, ir garām, 9-5 lido kā bulta. Par piemaksu var uzstādīt Saab pirmo adaptīvo piekari Drive Sense, taču demoauto ir parasti amortizatori, turklāt komforta nolūkos 19 collu riteņu vietā ir izmēru mazāki. Ar visu to 9-5 Aero ir visai stingrs auto, lai neteiktu vairāk. Ja patīk līganāka braukšana, jāskatās Linear vai Vector virzienā. Saab veicis iespaidīgus skaņas izolācijas pasākumus, bet - vai tikai nav pārcenties? Motora balss braucienā nav visai izteiksmīga.
Pacelšanās turpinās
Moderna motoru gamma nodrošina ievērojamas izvēles iespējas - 1,6 l litru bāzes motors ar 180 ZS, divi dīzeļi ar 160 vai 190 ZS un topa dzinējs 2,8 V6 turbo ar 300 ZS un pilnpiedziņu standartā. Lai pieskaņotu gaitas īpašības motoram, dažādiem Saab 9-5 ir atšķirīgas piekares, tāpēc uzsvērti ieteicams konsultēties ar pārdevēju pirms galīgā lēmuma izdarīšanas. Var izrādīties, ka pat viņam trūkst padoma, jo komplektācijas atšķiras arī pa valstīm, un ne viss pagaidām ir pieejams. Tas jau licis sarosīties Saab «oficiālajai» tūninga firmai Hirsch no Šveices, kas piedāvā ne tikai jaudas palielināšanu, bet arī ekskluzīvu paneļa noformējumu. Ar patiesu prieku nākas konstatēt, ka Saab atkal ir gatavs lidojumam, un pirmie pasūtījumi (tai skaitā arī viens sarkans 9-5 - drosmīgi!) ļauj pamazām uzņemt augstumu. Lai gan vienīgais, ar ko 9-5 patiešām ir pārāks par Audi A6, ir oriģinalitāte, Saab var piespiest pie borta Volvo S80. AutoDiena noteikti paturēs Saab sava radara redzamības zonā un nekavējoties ziņos par jebkurām izmaiņām. Uz tām ilgi nebūs jāgaida, jo Amerikā tikko prezentēts krosovers 9-4X, nākamgad gaidāms 9-5 universālis, ar BMW noslēgts līgums par motoru piegādi mazajam 9-1.